"We few, we happy few, we band of brothers;
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother." (Henry V - W. Shakespeare)

少数であるとはいえ、われわれしあわせな少数は、兄弟の一団だ。
なぜなら、今日私とともに血を流すものは、私の兄弟となるからだ。

2011年2月22日火曜日

Fリーグレポート


ステラミーゴいわて花巻 1x1 デウソン神戸

皆さんお待たせしました。 やっぱり1月16日の町田戦からプレシャーが強すぎたので、少し休憩が必要でした。 その間毎試合、命を賭けてプレイしました。 一回でも負けてしまったら終わりでした。 ですから、二位が決まり、やっとリラックスが出来ました。 ではちょっとゲームの話をしましょう。

チームの調子は全然だめでした。 正直2回ぐらいにやられそうな状況がありまして、運に助けられました。 後半にパッシャンのミドルシュートから先制点が取れました。 そこからデウソンの流れになりそうだと思っていたら、またトラブルがおきました。 ベッチーニョがイエローカード二枚目で退場させられました。 正直あの場面で、審判カード出す必要がなかったように感じました。 数的不利で上手く守っていたけれども、相手のシュートがパッシャンに当たって同点ゴール取られました。
> テンションとプレシャーがすごく高かったです。 でも最後まで皆しっかり頑張っていて、目標は達成しました。 しかし、気持ちは微妙でした。 相手と関係無く、自分たちのプレイが上手く行かない事はたしかに悔しいです。 あれよりもっと良いパフォーマンスが絶対出来ると思います。

花巻の選手たちは素晴らしかったです。 今シーズンいろいろ有っても、真っ直ぐ頑張り続けていました。 ジオゴの最後のスピーチを聞いて感動しました。 本当に尊敬しています。 それは日本のフットサルの魂。 犠牲と愛「SACRIFICE AND LOVE]。

やっと出来ました。 今年の結果はデウソン神戸の過去最高順位です。 1ポイント差で決まりました。 ぎりぎりと思う人が入るかもしれません、 でも、正直これは本当にすごい事だと思います。 誰もが最後の試合に引き分けで終わって欲しくないと思います。 ただ、この引き分けの1ポイントのお陰で二位になれました。

この1ポイント。 あのゴール。 あのセーブ。 このスライディングでゴールを守った時。 あのパワープレーのディフェンスの支持を言ってくれた時。 このブロックあのアシスト。 その全てを集約した結果、二位の夢が叶えられました。 選手とスタフとサポーターの思い、そして、一人一人の思いがきれいに見えます。 一人のお陰じゃない。 これは皆で出来た事。

ですから、 僕たちのFリーグあの最後のイメージとしてあの引き分けを絶対忘れません。 北海道戦負けた時に二位になれるかと聞いたら無理だと言われました。 でも、僕たちは出来ました。 今は勝利の余韻に浸りましょう。 ただ、明日から次の戦いに向けて準備をしないと行けません。練習は朝の10時からです。

皆さん今までサポートと暖かい声援をかけてくれて本当にありがとうございました。 後、もう少しだけお願いしたいです。 今シーズン終わるまで、このメンバー、このチーム、このサポーターをもう一回まとまって一秒ずつ、精一杯楽しみましょう。 VAMOS DEUÇÃO!


Stellamigo Iwate Hanamaki 1x1 Deução Kobe

Sorry for taking long. But after all that pressure, I was really in need of some rest and peace. Since January 16th, every week we faced each game as the challenge of our lives. It was a matter of death or life. And finally we can say "We did it!"
But let's do a little talk about the game.

It wasn't a brilliant day for our team. Actually, we played really bad and sometimes by a lucky fate we scaped from the worst. In the second half, Passhan scored for us and when all seemed to be calm, Betinho received the red card. We were doing good defendind with fewer players but in a deflected shoot they scored.

The tension was high, but we stood strong until the end and held this important result. Many of our players were upset with it. I mean, the problem was not the opponent, but ourselves. We didn't play good. We know it could be better.

Hanamaki players were brave and played an entire season fighting against many things. They have my respect and admiration. Their supporters didn't stop to chant and cry for their team. At the end, Diogo made his final and emotional speech. Most of the players and the supporters were crying. That is the true spirit of the japanese futsal. Sacrifice and love.

We did it. It was the best result ever for Deução Kobe and we hope to keep writing the history in Zen-Nihon. But to finish in the second place in such conditions had a special meaning. Of course ending the season with a draw is not what everybody was waiting for. But this game wasn't the league. It was just one more step, a small one, but that made all the difference. 

I mean, every single point, each goal, each save of both goalkeepers, the sliding saves under the goal, each assistance, blocks, advices, each little small thing made all the difference to put us on this place. So I can see clearly all the efforts of each member of the team in this victory. There is no hero. We ALL made it.

So I refuse to taste the last draw as the image of our league. After the game versus Hokkaido nobody would believe us to do it. But somehow we did. So it's time to celebrate and rest... but not for so long. In two weeks the new challenge begins. And we will put our hearts on it.

Thank you all for the support and I ask you one more time to stay with us until the very end. Until this season end, I wanna live each second tasting the joy to be beside you. VAMOS DEUÇÃO!

1 件のコメント:

  1. Fリーグ2010お疲れ様でした。
    マルコス選手もシーズン半ば、首のケガをしていたこともあり、大変なリーグだったと思います。

    最後の2戦、アウェイだったこともあり、僕は喜びを直に味わえませんでしたが、パソコンの前でドキドキ見守っていました。
    最後の連勝中、山田兄弟の活躍&気合いはすばらしかったと思います。
    デウソンとしては積極的に前プレをしておもしろいゲームを続けていたと思います。
    前から行っているので運悪く先取点を取られることがありましたが、デウソンにピッタリの戦法であると思います。
    事実、それを跳ね返しての勝利もあり、応援していて、何とかしてくれると感じました。

    この調子・気合いなら、名古屋相手でも勝利を掴めると信じて、応援します。

    全日本選手権は、1次ラウンドは全試合応援に行きます。
    マルコス選手の言うとおり、このメンバでの試合は数限られています。
    僕も一緒に楽しみたいです。
    そして、できるだけたくさん試合ができるよう、1次ラウンド突破はもちろん、決勝ラウンドでも勝利を続けて下さい。

    返信削除

コメントを誠にありがとうございます。

Muito obrigado pelo seu comentário!

Thank you for your Comment!

:)