"We few, we happy few, we band of brothers;
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother." (Henry V - W. Shakespeare)

少数であるとはいえ、われわれしあわせな少数は、兄弟の一団だ。
なぜなら、今日私とともに血を流すものは、私の兄弟となるからだ。

2011年2月15日火曜日

FUTSAL POINT越谷 フットサルクリニック

最高の日でした。 府中戦終わった後にすぐFUTSAL POINT越谷へ行きました。 関東でクリニックやるのは初めてだから緊張しました。 フットサルが一番強くて、人気の結果ある地域だからお客さん満足出来るかな?という思いがあったので、試合に勝ってもこの日の戦いはまだ途中でした。

でも、クリニック始まってから、皆と一緒ボールを蹴って、迷いと怖さが消えました。 スポーツと友情の楽しさと美しさには壁が無い。 素晴らしいプレーとかわいい笑顔は何処へいっても一緒。 あの夜、皆さんにスポーツから自分の気持ちを伝える事ができて本当に嬉しかったです。 誠にありがとうございました。 出来ることなら何回でも本当に行きたいです。

ジョナスと南里さんに本当感謝しています。 FPの管理と盛り上がる声を掛けて、そして信頼してくれてありがとうございます。 あの時「今日絶対面白いです!」を言ってくれてすごい自信付きました。

そして、一人の方を絶対わすれちゃいかん。 その人は元名古屋BANFF時代のチームメート加藤です。 彼のお陰でこの素晴らしいクリニックが出来ました。 今までやってくれた事のお返しが出来ていない。 心からずっと感謝しています。 あなたは僕の大切な友達です。

皆さん参加して頂いて誠にありがとうございました。 またよろしくおねがいあします!(^o^)/

FUTSAL POINT越谷ブログ


Futsal Clinic at Futsal Point Koshigaya

What an awesome day! After the game versus Fuchuu Athletic, I ran directly to Futsal Point Koshigaya to do my very first clinic in Kanto area. I've always heard that it has been where futsal is most popular and developed in Japan. So even when the F-League game had already finished, I was still nervous. Could I please such selected players? Could I express myself good enough in japanese? The day's battle wasn't over yet.

But all this doubts and worries were gone when we started to play together. I mean, the fun and joy of sport and friendship have no barriers. We all can undestand the delight of a good play as the beauty of a smile. That night, just to be able to express my feelings through sport, it made me truly happy.

Thank you all for the pleasant night we had together. It was really fun. And as Mr. Nami said, I hope we can repeat it as much as we can.

I would like to thank Jonas and Nami for their help and trust. Nami encouraged me and with genuine trust he said the mantra of that night: "For sure it will be good!"

And I cannot forget my dear friend and former team mate Kato. It is because of him that we could share such incredible time together. I cannot pay what you did for me. You will be my friend forever. Thank you.

1 件のコメント:

  1. どん
    先日のクリニックに参加した者です。
    自分の成長を実感できる凄いクリニックを
    ありがとうございました。

    何よりも、本当に楽しいクリニックで
    最高でした。


    是非また、クリニックをお願いします
    また参加したいです。

    返信削除

コメントを誠にありがとうございます。

Muito obrigado pelo seu comentário!

Thank you for your Comment!

:)